Kuna ma kuu aega midagi muud teinud pole, siis räägin lähemalt tööst. Töökultuur on hoopis teistsugune kui Eestis. Kedagi tegelikult ei huvita kui palju sul jõudu on või kuidas sa individuualselt mõnda tööd sooritad. Loeb see, kuidas sa teed kambaga tööd. Reline peal on palju hetki, kus pole nagu midagi teha ja ootad millegi/kellegi järel. Kunagi ei tohi maha istuda, kõnni ringiratast, korista mingit prahti, peaasi, et sa seisad/kõnnid - siis teed tööd. Tihti on mõne koha juures 8 inimest, kellest reaalselt ainult 2 saavad töötada, aga bossi silmis teevad kõik tubli rasket tööd. "Look after your mates, mate!" ehk palu abi ja aita vajadusel ise. Paar nädalat tagasi küsisin Justinilt, meie töödejuhatajalt, kauaks meil sadama tööd jätkub: "Well I can definitely see next week, but if we do it slow enough then two more weeks for sure" Kellegil ei ole kunagi kuskile kiire. Sadama töö pidi kestma 18 kuud.....aastal 2009 ja kestab siiamaani. Meie osalus seal sai nüüd selle nädalaga läbi, aga teha on veel palju ja ei lähe nad niipea sealt kuhugi. Ja maksta ON. Kullakaevanduses iga tund, mille ajal "veski" seisab, kaotab omanik 60 000-80 000 dollarit. Viimatine ja loodetavasti viimane reline, mida eelmine nädalavahetus tegin oli Karratha's. Seal oli muideks rõvedalt palav ja lisaks pidin terve aeg müstilise kivimaagitolmu pärast koguaeg respiraatorit kandma, tavalistele tööriietele ekstra kaitsva kondoomi selga tõmbama ja iga pausi või shifti lõpus kaks korda pesemas käima. Igatahes see oli üsnagi uus kaevandus, nii aasta vana. Pidi maksma minema 2.9 miljardit, läinud on.... khmm 12 ja ülla-ülla see ei ole veel valmis. See on Hiina hotelliomanike poolt püsti pantud ja selle asemel, et Austraalia firmadel lasta kõik arvutused teha (kes on seda äri juba aastakümneid ajanud) eelistasid nad kodumaist ning, noh..jah.. tublid poisid. Ja just arvutused, sest selles äris üks vale komapunkt võib tähendada miljoneid dollareid (või siis nende omanike puhul jüaane) kahjumit. Ka Hiina kvaliteet andis tunda. Mitmed poldid (need on umbes käe pikkused*) olid kui plastikust ja purunesid, ühe veski mootor oli omadega läbi enne kui ta täisvõimsusel tööle saadi. Üks taoline Siemensi kvaliteediga mootor maksab, ja ma tahan nüüd nutta, 20 miljonit dollarit.
aa ja sorri ma valetasin sulle ühe esimese postituse ajal. Eile rentisime auto ja käisime Kalbarris lõpuks
 |
bushfire |
No comments:
Post a Comment